Blog / tips

Blog / tips

Blog: Tips og nyheder...

Af Martin Ørsted 12 Sep, 2023
Upgrade til Bonbonlands ikoniske figurer
Af Martin Ørsted 30 Nov, 2020
Få en hjemmeside! Denne er temmelig selvforklarende, men du vil blive overrasket over, hvor mange lokale virksomheder bare opretter en hjemmeside og glemmer det, som de måske ovenikøbet har fået kodet af en nevø. Virkeligheden er, markedsføring er ekstremt vigtig i disse dage. Der er rigtig mange konkurrenter omkring dig, der prøver at markedsføre til de samme klienter. Uanset størrelsen af din virksomhed så kan du ikke "leve" uden en hjemmeside og du går glip af mange kunder. Din hjemmeside er ikke kun et sted at vise, hvem du er, og hvad du/i har at tilbyde. Det er mere end det. Det er en udvidelse af dit brand. Vigtigere er det, at det kan fungere som et kraftfuldt erhvervelsesværktøj. Den gode hjemmeside Start som dit budget passer! Jeg laver webdesign til store industrier, men også færdige hjemmeside til små virksomheder, disse kan så vokse i takt med virksomheden vokser. Det er meget lettere at få potentielle kunder til dig i modsætning til at du selv skal ud og finde. Hvis du ikke har stærke henvisninger til at begynde med, kan en fornuftig hjemmeside være det første skridt til at sikre dig, at du har en jævn strøm af nye klienter/interesseret. Jeg kommer med lidt forslag til, hvordan du organisk (gratis søgning dem som du ikke betaler google eller andre for) kan få kunder, senere i dette indlæg. Til dig som sælger ydelser (konsulent, behandler mv.) Det vil variere afhængigt af hvilke ydelser du har at tilbyde, men tænk på måder at fremstille dine ydelser på. Dette kan åbne en ny indtægtsstrøm og give dig muligheden for at betjene flere mennesker. Med andre ord kan du hjælpe flere klienter på en gang, mens du ikke engang er fysisk der. Denne strategi fungerer godt, hvis du er en konsulent, yogainstruktør, terapeut eller bogstaveligt talt enhver tjenesteudbyder, der leder eller uddanner en person eller gruppe af mennesker. Hvis du f.eks. Er en yogainstruktør, skal du oprette et komplet guidet program, som du derefter kan sælge på dit e-handelswebsted. Eller, hvis du er en konsulent, skal du oprette en række videoer og tutorials, som dine klienter kan følge. Sam Oven's Consulting.com har store ressourcer til konsulenter, der ønsker at lære at fremstille deres tjenester. I nogle tilfælde kan du endda forvandle dine tjenester til fysiske produkter. For eksempel, hvis du har en frisørbutik, kan du oprette hårprodukter som du kan sælge online = Vær kreativ! Videokonferencesessioner Grundet corona har mange startet med dette undersøg dette nærmere, hér kan du tilbyde at betjene dine klienter via videokonferenceplatforme som Zoom, Skype eller Google Hangouts. For eksempel, hvis du er behandler/diætist/underviser, så kan du få klienter til at tilmelde sig og købe dine tjenester via dit websted og automatisk booke Zoom-opkald i din kalender. Tilbyd noget ekstra! Lad os sige, at du er en lokal servicevirksomhed, der kræver fysisk kontakt med dine klienter. Integrer et online reservationssystem på dit websted og tilbyder dine kunder en afhentning og levering service. Opret en lokal SEO-strategi Hvad er en servicevirksomhed uden klienter? Efterhånden som flere små virksomheder flytter online, er det vigtigt end nogensinde for virksomhedsejere at markedsføre sig online. Hvis du ikke har meget kontanter at bruge på ting som betalt reklame, er dit næste bedste valg at begynde at oprette indhold og prøve at rangere det i Google-søgeresultater. Hvis du ikke er bekendt med SEO, står det for søgemaskineoptimering, og det er dybest set den måde, som Googles bestemmer, hvilket indhold der skal vises i søgeresultaterne. Hovedmålet her er, at du ønsker, at dit websted skal vises på Google, når nogen søger efter dine tjenester lokalt. Start en YouTube-kanal I et forsøg på at hjælpe med din lokale SEO-indsats kan du også starte en YouTube-kanal. YouTube er den næststørste søgemaskine i verden, så at starte en kanal vil hjælpe dig med at markedsføre dine tjenester til et bredere publikum. Kom på sociale medier Hvis du ikke allerede har gjort det, skal du sørge for at oprette sociale mediekonti til din lokale servicevirksomhed. Nogle sociale medier platforme til at overveje at oprette konti på inkluderer Facebook, Instagram, LinkedIn m.m. Og afhængigt af hvad din definition af sociale medier er, skal du sørge for, at du også har oprettet en Google My Business-konto. Brug sociale medier som en måde at oprette forbindelse til og tiltrække potentielle kunder. På Facebook kan du dele alle videoer eller indhold, som du anser for værdifulde for din målgruppe. På Instagram kan du sende billeder af glade klienter og enhver slags firmainyheder. Plej din nuværende kunder Det er meget lettere at få tidligere klienter til at foretage et køb fra alle nye tjenester, du har at tilbyde, sammenlignet med at finde nye kunder. Husk, hvorfor du eksisterer Der findes servicebaserede virksomheder for at hjælpe mennesker. Og uanset hvad, folk har altid brug for dine tjenester. Det er bare et spørgsmål om at være strategisk med din markedsføringsindsats. Håber du kunne få lidt inspiration af ovennævnte ideer - ellers ring på 2274 3993.
05 Aug, 2019
Om opgaven: Danish Quinoa Group fik behov som nyt firma/gruppe et nyt logo samt website , så det startede vi ud med... sidenhen facebook, linkedin mv. Om Danish Quinoa Group: Virksomheden består af 18 landmænd på Falster og Lolland, som sammen har dannet Danish Quinoa Group, som ønsker at give danskerne mulighed for at spise dansk dyrket quinoa. Det er de små frø man spiser og som har et godt ernæringsindhold af bl.a. protein. Dermed overgår quinoa ris og pasta i ernæringsværdi og har mange anvendelsesmuligheder i vores daglige kost. Vi har dermed ønsket at bidrage til at vores tallerken bliver udvidet og mere mangfoldig med endnu en spændende fødevare. Se sitet på https://www.dqg.dk Se flere cases > Se priser på hjemmeside >
05 Aug, 2019
Om opgaven: I 2018 startede virksomheden BRUUN RECYCLING, hvor vi startede med at lave logo og tryk til arbejdstøj, så var det igang og i takt med virksomheden voksede så blev der hurtigt behov for et lækkert, simpelt og overskueligt website. BRUUN RECYCLING ApS er bl.a. specialiseret i nedskæring samt demontering af alle former for jern – og metal konstruktioner, vi udfører nedskæring til skrot samt demontering for anvendelse af emne andetsteds. BRUUN RECYLING ApS vil med sin brede erfaring som strækker sig over de seneste 13 år, nationalt samt internationalt i genvindingsindustrien, tilbyde samarbejdspartnere løsninger som sikrer, at fremtidens affald genvindes og genanvendes i produktion, med økonomisk samt miljømæssig gevinst for den enkelte samt vores fælles samfund. Se sitet på http://www.bruunrecycling.dk Se flere cases > Se priser på hjemmeside >
19 Jun, 2019
Om opgaven: Klinikken tilbyder massage og akupunktur, havde et behov for at få opdateret deres design til lidt mere nutidigt - men så skulle det også fortælle mere om alle de gode historie som patienterne fortæller, som man også selv har været gode til at dele via facebook. I og med klinikken også fået flere og flere kræftpatienter så skulle den historie også fortælles. Heldigvis har responsen på sitet også været positivt og allerede det første 1,5 døgn hvor sitet lidt "uofficielt" gik i luften havde der været mere end 200 besøgende og allerede henvendelser på kontaktformular men også hjemmesiden telefon-funktion på den mobile løsning. Så godt løft som man er stolt over at have leveret. Se sitet på https://www.torabi.dk Se flere cases > Se priser på hjemmeside >
Af Martin Ørsted 19 Jun, 2019
De fleste virksomheder har det til ansatte, som indeholder gængse data, så man nemt kan huske virksomheden og personen. Et visitkort, er lille kort på størrelse med et Dankort, som virksomhedernes sælgere/direktører mv. bruger til hurtigt at udveksle kontakt informationer, som navn, telefon nr. og adresse. Nu tilføjes hjemmesider, facebook sider og QR koder. De er ofte brugt ved formelle introduktioner. Et dansk visitkort har typisk størrelsen 85x54 mm. Min anbefaling til især nystartet virksomheder også at bruge portrætfotos - helst fra en professionel fotograf. Visitkortet er i forvejen en billig tryksag, som bliver gemt og hivet frem igen, hvor imod ex avisannoncer oftest kan koste 2-3-4 gange så meget og hér kan tiden for at blive set være kun 2-4 sekunder - dog er det vigtigt ikke at glemme, men bruge dem som supplement. Ring idag og hør nærmere på tlf 2274 3993 - jeg hjælper naturligvis også gerne med logo, kontakt til fotograf. ELLER har man brug for lidt mere end et visitkort så løser jeg også det, ring idag for et uforpligtigende møde.
Af Martin Ørsted 19 Jun, 2019
Tilgængelighed – altid åbent 24/7 og altid tilgængeligt fra over alt i verden. Den yngre generation af forbruger handler mere og mere online, og den ældre generation følger trop. For at være konkurrence dygtig skal man imødekomme tendensen med at alle vil kunne handler når som helst, hvor som helst. Når 29% af danskere handler online, gør de det fordi det er bekvemmeligt, tilgængeligt og nemt, så sørg for at imødekomme dine kunder gør det nemt for dem. Lavere udgifter – Det er billigt og nemt at have en hjemmeside. Det er den billigste form for eksponering og salg af tjenester eller ydelser, når man sammenligner med andre reklamemedier og en fysisk forretning. Ved at have en hjemmeside kan du ramme en bredere målgruppe på den billigste måde. En hjemmeside giver dig ubegrænsede muligheder for at eksponere din virksomhed for verden og skabe vækst. Konkurrence evne – Det øger din evne til at konkurrer med dine konkurrenter. En hjemmeside kan hvis den er lavet ordentligt, og har en god begrundelse bag sig give dig/din virksomhed en fordel over for dine konkurrenter. Dette er især gældende hvis dine konkurrenter ikke har en hjemmeside eller ikke vedligeholder den. En hjemmeside skal vedligeholdes lige såvel som en rigtig butik skal. Troværdighed – En hjemmeside der er godt designet og bearbejdet giver dig et troværdigt billede ud af til. En virksomhed der ikke har en hjemmeside, mister let troværdighed bland kunderne hvis de ikke kan findes online. Over 86% af de online handlende søger information online om vare og forhandlere, inden de foretager sig køb i en webshop. Skaber Vækst - Online markedet vokser enormt disse år fra 2017-18 steg onlinesalget med 23% til 133 mia. kr. Og over 73% af danskerne handler online og det foregår mere og mere fra mobilen. Gør din virksomhed digital og få andel i onlinemarkedet med en funktionel og responsiv hjemmeside. Det handler om at følge med udviklingen for at undgå at tabe kunder. En hjemmeside kan hjælpe dig med at vækste uden grænser. Hjemmeside eller Facebook? – Mange ville mene at det var nok med enten en hjemmeside eller en facebookside, i nogle tilfælde er det også rigtigt men det er på bekostning af op til 50% af din eksponering. Google rangerer en hjemmeside bedre end en Facebookside i søgningerne Det er nemmere at navigere på en hjemmeside, Mulighed for en webshop og bedre generel tilpasning til din målgruppe. Facebook er til gengæld god til at skabe her og nu billeder for din virksomhed og hurtig omtale. Så Facebook og en hjemmeside spiller rigtigt godt sammen, og supplere hinanden med hver sin stærke side, så valget skal ikke være enten eller det bør være begge i godt samspil .
Share by: